The Korea Herald

피터빈트

Dancing, boxing video games burn calories

By 윤민식

Published : Sept. 26, 2012 - 17:44

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Active video gaming with dancing and boxing was associated with higher energy expenditure in children, researchers in Britain said.

Stephen R. Smallwood and colleagues from the University of Chester in England examined the physiologic responses and energy expenditure of active video gaming using a video game with a webcam-style sensor device and software technology that allows the player to interact directly without the need for a game controller.

The study included 10 boys and eight girls ages 11-15.

"Significant increases were observed in heart rate, oxygen uptake and energy expenditure during all gaming conditions compared with both rest and sedentary game play," Smallwood said in a statement.

The study, published in Online First by Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, found Dance Central increased energy expenditure by 150 percent and Kinect Sports Boxing increased energy expenditure by 263 percent above resting values. Dance Central increased energy expenditure were 103 percent and Kinect Sports Boxing increased energy expenditure by 194 percent higher than traditional video gaming, the study said.

"Although it is unlikely that active video game play can single-handedly provide the recommended amount of physical activity for children or expend the number of calories required to prevent or reverse the obesity epidemic, it appears from the results of this study that Kinect active game play can contribute to children's physical activity levels and energy expenditure, at least in the short term," the study authors said. (UPI)



<관련 한글 기사>


“게임만 해도 칼로리 팍팍 태울 수 있다!”


어린이들이 춤이나 복싱 등 몸을 움직이면서 하는 게임을 하면 에너지 소비가 많아진다는 연구결과가 나왔다.

영국 체스터 대학의 스티븐 스몰우드가 이끄는 연구진은 11세에서 15세 사이의 소년 소녀들이 조종기 없이 센서기를 이용해 몸을 움직이는 것만으로 진행하는 비디오 게임을 할 때의 에너지 소비량과 신체 반응을 조사했다.

그 결과 보통 게임이나 쉴 때와 비교해 이러한 게임을 할 때 심장 박동수와 산소 소비량, 그리고 에너지 소비량이 크게 늘어나는 것으로 드러났다.

연구진은 엑스박스 360 콘솔의 게임인 “댄스 센트럴”은 휴식을 취할 때보다 에너지 소비량을 150퍼센트, 그리고 “스포츠 복싱”의 경우 263퍼센트 증가시킨다는 점을 밝혀냈다.

또한 일반적인 비디오 게임을 할 때의 에너지 소비와 비교하면 댄스 센터럴과 스포츠 복싱을 할 때의 에너지 소비는 각각 103퍼센트, 194퍼센트 더 많다고 한다.

연구진은 “비디오 게임만으로 (어린이들이) 필요한 신체 활동을 전부 하기는 힘들며, 비만을 피할 수 있을 정도의 칼로리 소비도 불가능”하지만 이러한 ‘움직이는’ 게임들이 적어도 아이들의 신체 활동 수준과 에너지 소비를 단기적으로 높이는데 도움이 될 수 있다고 덧붙였다.